Usvojena instrukcija za realizaciju Zaključka i Uredbe
09/05/2019Na elektronskoj sednici Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor, održanoj 5. septembra 2019. usvojena je Instrukcija za realizaciju zaključka kojim se usvaja trogodišnji akcioni plan za zapošljavanje službenih lica koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora i uredbe o razvrstavanju radnih mesta i merilima za opis radnih mesta državnih službenika.
U cilju realizacije Zaključka kojim se usvaja Trogodišnji akcioni plan za zapošljavanje službenih lica koji obavljaju inspekcijski nadzor, neophodno je da Generalni sekretarijat Vlade bez odlaganja sačini i podnese Predlog za izmenu i dopunu Odluke o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme u sistemu državnih organa, sistemu javnih službi, sistemu Autonomne pokrajine Vojvodine i sistemu lokalne samouprave za 2017. godinu u delu koji se odnosi na broj lica koje je potrebno zaposliti u 2019. godini, Ministarstva i svi ostali organi državne uprave u kojima se obavljaju poslovi inspekcijskog nadzora, dužni su da pokrenu postupak donošenja Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, čime će se precizirati opisi poslova i uskladiti broj izvršilaca sa Uredbom.
Takođe, ministarstva su dužna da podnesu predlog akta o davanju saglasnosti za popunjavanje slobodnih, odnosno upražnjenih radnih mesta Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava, kao i da preduzmu sve radnje u cilju popunjavanja izvršilačkih radnih mesta u državnim organima.
Tekst Instrukcije:
I
„Generalni sekretarijat Vlade bez odlaganja sačinjava i podnosi Vladi Republike Srbije, Predlog za izmenu i dopunu Odluke o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme u sistemu državnih organa, sistemu javnih službi, sistemu Autonomne pokrajine Vojvodine i sistemu lokalne samouprave za 2017. godinu.
U skladu sa članom 4. Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru („Službeni glasnik RS“, br. 68/2015, 81/2016 – odluka US i 95/2018) u cilju realizacije Zaključka kojim se usvaja Trogodišnji akcioni plan za zapošljavanje službenih lica koji obavljaju inspekcijski nadzor (u daljem tekstu: Zaključak), neophodno je da Generalni sekretarijat Vlade bez odlaganja sačini i podnese Predlog za izmenu i dopunu Odluku o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme u sistemu državnih organa, sistemu javnih službi, sistemu Autonomne pokrajine Vojvodine i sistemu lokalne samouprave za 2017. godinu („Službeni glasnik RS“, br. 61/17, 82/17, 92/17, 111/17, 14/18, 45/18, 78/18, 89/18 i 102/18, 30/19) (u daljem tekstu: Odluka o maksimalnom broju zaposlenih) u delu koji se odnosi na broj lica koje je potrebno zaposliti u 2019. godini, a u skladu sa Trogodišnjim akcionim planom za zapošljavanje službenih lica koji obavljaju inspekcijski nadzor (u daljem tekstu: Akcioni plan), uz prethodno pribavljeno mišljenje Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i Ministarstva finansija, Vladi Republike Srbije na usvajanje.
II
Ministarstva i svi ostali organi državne uprave u kojima se obavljaju poslovi inspekcijskog nadzora, su dužna da pokrenu postupak donošenja Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta
Nakon donošenja Odluke o maksimalnom broju zaposlenih od strane Vlade Republike Srbije, svako Ministarstvo je potrebno da bez odlaganja pokrenu postupak donošenja Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u skladu sa odredbama Uredbe o razvrstavanju radnih mesta i merilima za opis radnih mesta državnih službenika (Sl. glasnik RS“, br. 117/2005, 108/2008, 109/2009, 95/2010, 117/2012, 84/2014, 132/2014, 28/2015, 102/2015, 113/2015, 16/2018, 2/2019, 4/2019, 26/2019 i 42/2019) (u daljem tekstu: Uredba) i Akcionim planom.
Pravilnikom je potrebno precizirati opise poslova za svako radno mesto državnog službenika koji obavlja poslove inspekcijskog nadzora po zvanjima u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru, Zakonom o državnim službenicima i dr.
Pravilnikom je potrebno uskladiti broj izvršilaca na mesto državnih službenika koji obavljaju inspekcijski nadzor sa:
1) Uredbom na način da državni službenici koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora (u zavisnosti od odluke organa u vezi sa organizacijom svog posla i opisa posla koji se daje određenom radnom mestu) budu prevedeni u više zvanje uzimajući u obzir činjenicu da prilikom određivanja ograničenja broja državnih službenika u organu državne uprave u zvanju samostalnog savetnika se ne uzimaju u obzir radna mesta razvrstana u to zvanje na kojima se obavljaju inspekcijski poslovi sa najmanje 50% radnog vremena u skladu sa konačnim opisom radnog mesta.
2) Uredbom na način da u nazivu radnog mesta na kojima se inspekcijski poslovi obavljaju najmanje 50% radnog vremena u skladu sa konačnim opisom radnog mesta mora da se navede oznaka „inspektor”.
3) Akcionim planom i to po inspekcijama u okviru resornog ministarstva.
Organi su dužni da planiraju organizaciju rada uzimajući u obzir potrebe posla i zahteve svakog radnog mesta, vodeći računa o pravilima za razvrstavanje radnih mesta u zvanja, koja u skladu sa izmenama Uredbe omogućavaju da se poslovi inspekcijskog nadzora razvrstavaju u zvanja samostalnog savetnika bez dosadašnjeg ograničenja od 20, odnosno 30% o tipičnim opisa posla koje je izradio SUK i koje u zvanje samostalnog savetnika stavlja tipične poslove inspekcijskog nadzora.
III
Ministarstva su dužna da podnesu predlog akta o davanju saglasnosti za popunjavanje slobodnih, odnosno upražnjenih radnih mesta Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava Ministarstva su dužna da podnesu predlog akta Komisiji za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno anagažovanje kod korisnika javnih sredstava (u daljem tekstu: komisija) u skladu sa Uredbom o postupku za pribavljanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava („Sl. glasnik RS“, br. 113/2013, 21/2014, 66/2014, 118/2014, 22/2015 i 59/2015) na propisanim PRM obrascima nakon pribavljenog mišljenja Ministarstva finansija.
Zaključak Vlade o usvajanju Trogodišnjeg akcionog plana za zapošljavanje službenih lica koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora predstavlja osnov za davanje saglasnosti Ministarstva finansija i Komisije.
IV
Ministarstva su dužna da preduzmu sve radnje u cilju popunjavanja izvršilačkih radnih mesta u državnim organima
U skladu sa Zakonom o državnim službenicima („Sl. glasnik RS“, br. 79/2005, 81/2005 – ispr., 83/2005 – ispr., 64/2007, 67/2007 – ispr., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017 i 95/2018), popunjavanje službeničkih radnih mesta se vrši određenim redosledom u državnim organima i to:
1) prednost ima premeštaj državnog službenika iz istog državnog organa, sa napredovanjem ili bez njega.
2) premeštajem po osnovu sporazuma o preuzimanju neraspoređenog državnog službenika.
3) rukovodilac može sprovesti postupak preuzimanja državnog službenika iz drugog državnog organa.
4) Ako rukovodilac odluči da radno mesto ne popuni ni premeštajem po osnovu sporazuma o preuzimanju, može da se sprovede interni konkurs, a ako interni konkurs nije sproveden ili nije uspeo, obavezno se sprovodi javni konkurs.
КООРДИНАЦИОНА КОМИСИЈА
ЗА ИНСПЕКЦИЈСКИ НАДЗОР
___________________________________
Бранко Ружић
ПРЕДСЕДНИК