Funkcionalna analiza republičkih inspekcija
05/30/2019Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave je objavilo „Funkcionalnu analizu republičkih inspekcija sa analizom kapaciteta“.
Kako je donošenjem i primenom Zakona o inspekcijskom nadzoru započela suštinska reforma inspekcijskog nadzora u Republici Srbiji koja donosi i novi pristup inspekcijskom nadzoru, pojavile su i nove potrebe inspekcija u smislu broja i osposobljenosti zaposlenih, materijalnog opremanja, kao i pitanja organizacije inspekcija.
U proteklih 15. godina racionalizacije broja državnih službenika dovele su do značajnog smanjenja broja inspektora i administrativnog osoblja u inspekcijama, tako da danas prosečna starost inspektora u Republici Srbiji iznosi 55 godina, a većina inspekcijskih službi pored nedovoljnog broja inspektora, nema ni neophodnu administrativnu, pravnu i IT podršku.
Zato je neophodno unutar inspekcijskih službi planirati odgovarajući broj i stručne kvalifikacije inspektora, kao i analitičku, pravnu, administrativnu, komunikacionu i IT podršku i funkciju unutrašnje kontrole inspekcija.
Nabavka opreme, u prvom redu automobila i IT opreme, vrši se po ustaljenom modelu po kom se opremaju i sve druge službe u okviru državnih organa koji opremu koriste. S druge strane postojeći model opremanja državnih organa ne predviđa mogućnost zajedničke nabavke automobila kontribucijom države i inspektora ili druge inovativne načine koji postoje u inspekcijskim sistemima drugih država, a koji omogućavaju bolje, racionalnije i efikasnije opremanje inspekcija. Postojeće stanje opreme i vozila u većini inspekcija je loše, zastarelo i pre svega nedovoljno, a planovi nabavke i obnavljanja ne postoje kao definisani strateški dokumenti.
U dokumentu koji možete preuzeti ovde dajemo detaljnu analizu regulatornog okvira u kom postupaju republičke inspekcije.